پروتکل گروه درمانی اضطراب - پروتکل درمان شناختی رفتاری اضطراب

در اولین جلسه گروهی، هدف اصلی هدایت افراد گروه، کمک به درک مشکلاتشان و ارائه توضیحاتی در مورد شیوه و روش درمانی به آنهاست. بعضی از عناوین و موضوعاتی که باید در جلسه اول مطرح شوند

 

 

برای دانلود پروتکل کلیک کنید

 

برای دانلود پروتکل کلیک کنید

 

 

پروتکل شش جلسه ای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (افکار اضطرابی irannokhbeganir//5 مارس 2016  پروتکل شش جلسه ای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (افکار اضطرابی، غم و خشم)   برای مثال (( اگر اضطراب کمتری را احساس کنید، دوست دارید چه کاری را در زندگی تان  بیشتر انجام بدید؟))  برای چند لحظه، و به هر دلیلی، تصور کنید که درون یکی از  این چاه ها افتادید- چاهی که از این به بعد به آن می گوییم (( اضطراب ))
پروتکل مداخله گروه درمانی هراس اجتماعی یا اضطراب اجتماعی - سایت wwwirantahgigir/?p=53459In20 ا کتبر 2015  پروتکل مداخله گروه درمانی هراس اجتماعی یا اضطراب اجتماعی مبتنی بر رویکرد  پذیرش و تعهد (ACT) و مواجهه درمانی و متمرکز بر هراس احتماعی عملکرد محور


پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی - دانلود فایل های اماده دانشجوییdownloadfileofmasir/product-94804-Package-دید کلی : پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با  فرمت doc  1- یادگیری جنبه های نظریه های شناختی افسردگی، اضطراب و خشم؛ 2-  آشنایی با افکار  1- کار روی پیکان عمودی و حل مشکلاتی که اعضای گروه در به کار  بستن روش پیکان عمودی به منظور شناسایی طرحواره های منفی خود با آن روبرو می شوند  2- توانا
بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی برکاهش اضطراب  - بیهوشی و دردPDFتجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که بین اضطراب )p<0/05( و پرخاشگری )p<0/05(  گروه آزمایش و گروه کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد یافته ها: نتایج حاکی از این بود  که گروه درمانی شناختی می تواند اضطراب و پرخاشگری زنان مبتا به درد مزمن را کاهش  دهد  ایـن تحقیـق از پروتـکل درمانـی شـناخت درمانـی مایـکل فـری  محتـوای جلسـات


اثربخشی گروه درمانی پذیرش و تعهد بر میزان عالئم افسردگی، استرس PDFبـا توجـه بـه اثـر بخـش بـودن گـروه درمانـی مبتنـی بـر پذیـرش و تعهـد پیشـنهاد مـی  گـردد از نتیجه گیـری: ایـن روش درمانـی در مراکـز درمانـی  عاطفــی زندگــی بــا درد؛  اســترس، اضطــراب، نــا امیــدی و افســردگی اســت]6[ همچنیــن، گروهــی از  بـر آن  تأکیـد مـی شـود و نقـش آن در ایـن پروتـکل درمانـی نیـز برجســته بــود، تأکیــد بــر  عمــل
رﻓﺘﺎری ﺑﺮﻛﺎﻫﺶ اﺿﻄﺮاب ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺳﺘﺮس ﺑﻪ ﺷPDF25 ا کتبر 2011  ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺳﺘﺮس ﺑﻪ ﺷﻴﻮه ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ - رﻓﺘﺎری در ﻛﺎﻫﺶ اﺿﻄﺮاب و اﺿﻄﺮاب ﻓﺮاﮔﻴﺮ ﮔﺮوه آزﻣﺎﻳﺶ در ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ  ﮔﺮوه ﮔﻮاه ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ  ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﻴﺮی :ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻓﻮق ﻛﻪ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ درﻣﺎن ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ اﺳـﺘﺮس ﺑﻪ  ﺷﻴﻮه ﺷﻨﺎﺧﺘ -ﻲ رﻓﺘﺎر ی ﺑﺮ اﺿﻄﺮاب و اﺿﻄﺮاب ﻓﺮاﮔﻴﺮ اﺳﺖ، ﻣﻲ ﺗﻮان از اﻳﻦ ﺷﻴﻮه درﻣﺎﻧﻲ ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻳـﻚ  درﻣﺎن اﺛﺮﺑﺨﺶ ﺑﺮ ﻛﺎﻫﺶ اﺿﻄﺮاب و اﺿﻄﺮاب ﻓﺮاﮔﻴﺮ ﻣﻌﺘﺎدﻳﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﻧ ﻤﻮد  ﻴﻠﻛ ﺪواژه


اثربخشی گروه درمانی شناختی- رفتاری در افزایش ادراک کنترل psychstudiesalzahraacir/article_1792_332htmlInپژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی گروهدرمانی شناختی- رفتاری در افزایش ادراک  کنترل اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر اجرا شد این مطالعه از نوع  پیشآزمون- پسآزمون دوگروهی  control in treatment of children with GAD However  attention on perceived threat control in children's protocol could be more efficient
درمان اضطراب با رویکرد درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد - سایک نیوزpsychnewsir/989/18 فوریه 2016  به اولین کلاس از کلاس های مربوط به راه های بهتر برای درمان اضطراب بر اساس رویکرد  درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد خوش آمدید بسیاری از شما که امروز به اینجا آمدید و یا  در حال مشاهده این ویدئو هستید احتمالاً با اضطراب مشکل داشتید در کلاس امروز ما به  دنبال این هستیم که بفهمیم اضطراب چیست؟ چه علائمی دارد و چه راه های


اﺧﺘﻼل ﻪﺑ ﻣﺒﺘﻼ ﻛﻮدﻛﺎن درﻣﺎن در رﻓﺘﺎری - ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ درﻣﺎﻧﻲ ﮔPDFﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻲ رﺳﺪ ﮔﺮوه درﻣﺎﻧﻲ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ - رﻓﺘﺎری ﺑﺎ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ و رﻓﺘﺎری ﺧﻮد، ﻗﺎدر ﺑﻪ ﻛﺎﻫﺶ  ﻧﮕﺮاﻧﻲ و اﻓﺰاﻳﺶ ادراک ﻛﻨﺘﺮل ﻫﻴﺠﺎن در ﻛﻮدﻛﺎن ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ GAD اﺳﺖ واژه ﻫﺎی ﻛﻠﻴﺪی: اﺧﺘﻼل اﺿﻄﺮاب ﻓ  ﺮاﮔ ،ﺮﻴ  ﺳﺎس ﭘﺮوﺗﻜﻞ درﻣﺎﻧﻲ " ﻛﭙﻴﻨﮓ ﻛﺖ 1 " اﻗﺘﺒﺎس ﺷﺪه از راﻫﻨﻤﺎی ﻋﻤﻠﻲ ﮔﺮوه درﻣﺎﻧﻲ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ -  رﻓﺘﺎری ﺑﺮای ﻛﻮدﻛﺎن دارای اﺧﺘﻼﻻت اﺿﻄﺮاﺑﻲ اﺛﺮ ﻓﻠﻨﺮی اﺳﻜﺮودر و ﻛﻨﺪال 1996( )، ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﻛﺘﺎب  ﺗﻤﺮﻳﻦ
رﻓﺘﺎری ﮔﺮوﻫﯽ و ﻣﻮاﺟﻬﻪ درﻣﺎﻧﯽ در ی اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ درﻣﺎن ﺷﻨﺎﺧﺘPDFﺁﺯﻣﻮﻥ ﺑﺎ ﮔﺮﻭﻩ ﮐﻨﺘﺮﻝ، ﺁﺯﻣﻮﺩﻧﻲ ﻫﺎﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ ۲۴ ﻧﻔﺮ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻱ ﺩﻭﺭﻩ ﻱ ﮐﺎﺭﺷ ﻨﺎﺳﻲ ﺭﺷﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ  ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻱ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ  ﺭﻭﺵ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﻴﺮﻱ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﺗﺼﺎﺩﻓﻲ ﺑﻪ ﺳﻪ ﮔﺮﻭﻩ ۸ ﻧﻔﺮﻱ ( ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ -  ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﮔﺮﻭﻫﻲ، ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﺩﺭﻣﺎﻧﻲ، ﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻟﻴﺴﺖ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ) PDF created with pdfFactory Pro  trial

نخست تکالیف منزل بررسی می‌شوند. در وقت باقیمانده در این جلسه، بر بررسی پیشرفت هریک از افراد گروه و تعیین عوامل راه‌انداز احتمالی و مؤثر در بازگشت بیماری (مانند فشارهای روانی موجود در زندگی، داشتن یک تجربة منفی در یک موقعیت اجتماعی و غیره ) تمرکز می‌شود. افراد گروه با این عوامل راه‌انداز آشنا می‌شوند و سعی می‌کنند قبل از اینکه تغییر اضطراب آنها در موقعیت‌های اجتماعی مشکل‌آفرین شود، به آن توجه کرده و تمرین‌های مواجهه را به‌صورت هرچندوقت یک‌بار ادامه دهند و با افکار اضطراب‌زای خود به‌صورتی منظم مبارزه کنند.

ارزشیابی پس از درمان و برنامه‌ریزی
در پایان درمان، از کلیة افراد گروه، ارزشیابی پس از درمان صورت می‌گیرد که شامل کلیة اندازه‌هایی است که در ابتدای درمان توسط آنان تکمیل شده‌اند. در مورد آن دسته از افراد گروه که همچنان اضطراب اجتماعی دارند، چند راه وجود دارد. می‌توان یک جلسة ماهیانة گروهی اضافی برای این افراد در نظر گرفت. در این جلسات گروهی ماهیانه در مورد مشکلاتی که افراد هنگام کار برروی اضطراب خود با آنها مواجه می‌شوند، به بحث و تبادل نظر می‌پردازیم. اگر اضطراب فرد همچنان ادامه یابد، شرکت در چند جلسة درمان فردی یا مشاورة پزشکی بعد از درمان گروهی را توصیه می‌کنیم.

تأثیر گروهدرمانی شناختی- رفتاری، بر کاهش اضطراب و افسردگی PDFﺑﺮ ﻛﺎﻫﺶ اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔﻲ ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﻜﺘﻪ ﻗﻠﺒﻲ ﺳﺠ ﺎد ﺧﺪاﻳﻲ ١ ، ﻛﻠﺜﻮم ﺧﺰاﻋﻲ ٢ ، ﻃﻮﺑﻲ ﻛﺎﻇﻤﻲ  ٣ ، زﻫﺮا ﻋﻠﻲ آﺑﺎدی ٤ ﭼﻜﻴﺪه زﻣﻴﻨﻪ و ﻫﺪف : اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔﻲ ، از ﻋﻮارض ﺷﺎﻳﻊ در ﻣﺒﺘﻼﻳﺎن ﺑﻪ ﺳﻜﺘﻪ  ﻗﻠﺒﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ اﺣﺘﻤﺎل وﻗﻮع ﺣﻤﻼت ﺑﻌﺪی را در اﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎران اﻓﺰاﻳﺶ دﻫ ﺪ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف  ارزﻳﺎﺑﻲ ﺄﺗ ﺛﻴﺮ ﮔﺮوه درﻣﺎﻧﻲ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ - رﻓﺘﺎری ، ﺑﺮ اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔﻲ ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ
ﺗﺪوﯾﻦ ﭘﺮوﺗﮑﻞ درﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮاﺳﺎس ذﻫﻦ آﮔﺎﻫﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﻌﺎﻟ - نشریات دانشگاه علامهPDFﭼﮑﯿﺪه ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺗﺪوﯾﻦ ﭘﺮوﺗﮑﻞ درﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮاﺳﺎس ذﻫﻦ آﮔﺎﻫﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﻌﺎﻟﺴﺎزی ﻃﺮﺣﻮاره ﻫﺎی ﻣﻌﻨﻮی  - اﺳﻼﻣﯽ و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ آن ﺑﺎ درﻣﺎن ﭘﺮدازﺷﯽ - ﺗﺠﺮﺑﻪ ای/ ﻫﯿﺠﺎن ﻣﺪار ﺑﺮ ﮐﺎﻫﺶ اﺿﻄﺮاب اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ  داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن دﺧﺘﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ ﭘﺮداﺧﺘﻪ اﺳﺖ ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ 45 ﻧﻔﺮ از داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن  دﺧﺘﺮ ﭘﺮدﯾﺲ ﻧﯿﻤﻪ ﺣﻀﻮری داﻧﺸﮕﺎه ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺼﻮرت ﺗﺼﺎدﻓﯽ ﺑﻪ ﺳﻪ ﮔﺮوه 15 ﻧﻔﺮه آزﻣﺎﯾﺶ 1 ، آزﻣﺎﯾﺶ  2


اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ واﻗﻌﻴﺖ درﻣﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺷﻴﻮة ﮔﺮوﻫﻲ ﺑﺮ اﺿﻄﺮاب زﻧﺎن ﻓPDF11 دسامبر 2014  ﺟﻠﺴﻪ واﻗﻌﻴﺖ درﻣﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺷﻴﻮة ﮔﺮوﻫﻲ را ﻃﻲ 2 ﻣﺎه (ﻫﺮ ﻫﻔﺘﻪ ﻳـﻚ ﺟﻠﺴﺔ 2 ﺳﺎﻋﺘﻪ) درﻳﺎﻓﺖ ﻛﺮدﻧﺪ، در ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ  ﮔﺮوه ﮔﻮاه ﻫﻴﭻ ﻧﻮع درﻣـﺎﻧﻲ را درﻳﺎﻓـﺖ ﻧﻜﺮدﻧـﺪ  ﭘﺲ از اﺗﻤﺎم ﺟﻠﺴﺎت، اﻋﻀﺎی ﻫﺮ دو ﮔﺮوه (آزﻣﺎﻳﺶ و ﮔﻮاه)  ﺑـﺎز ﻫـﻢ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از ﭘﺮﺳﺸـﻨﺎﻣﺔ اﺿﻄﺮاب ﺑﻚ ارزﻳﺎﺑﻲ ﺷﺪﻧﺪ اﻳﻦ ﻛﺎر ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺘﻐﻴـﺮ ﻣﺴـﺘﻘﻞ ( واﻗﻌﻴـﺖ درﻣـﺎﻧﻲ ﺑـﻪ ﺷﻴﻮة ﮔﺮوﻫﻲ) ﺑﺮ اﺿﻄﺮاب زﻧﺎن اﻧﺠﺎم ﺷﺪ ﭘﺮوﺗﻜﻞ ﻫﺮ ﺟﻠﺴﻪ درﻣﺎن ﺑﺮ
اثربخشی درمان شناختی – رفتاری گروهی و مواجههدرمانی بر میزان سوگیریPDF8 ا کتبر 2014  داری ﺳﻮﮔﯿﺮی ﺗﻌﺒﯿﺮ را دراﻓـﺮاد ﻣﺒـﺘﻼﺑـﻪاﺧـﺘﻼلاﺿـﻄﺮاباﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ ﮐﺎﻫﺶ ﻫﻢداد  ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻮاﺟﻬﻪ درﻣﺎﻧﯽ ﺑـﻪ  ﺗﻨﻬـﺎﯾﯽ ﺗـ ﺄ ﺛﯿﺮ ﻣﻌﻨـﯽ داریﺑـﺮﮐـﺎﻫﺶ ﺳﻮﮔﯿﺮی ﺗﻌﺒﯿﺮ در اﺧﺘﻼل اﺿﻄﺮاب اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨـﯽ داری ﺑـﺎ  ﮔـﺮوه ﮔﻮاه ﻧﺪاﺷﺖ از  یﺳﻮ دﯾﮕﺮﯾﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎ ﻧﺸﺎن دادﻧﺪ ﮐﻪ درﻣﺎن ﺷـﻨﺎ ﺧﺘﯽ - رﻓﺘـﺎری ﮔﺮوﻫـﯽو  ﻣﻮاﺟﻬـﻪدرﻣـﺎﻧﯽدر ﻣﻘﺎﯾﺴـﻪﺑـﺎﮔـﺮوه ﮔـﻮاه ﺑـﻪ ﻃـﻮر ﻣﻌﻨـﯽ داری ﮐـﺎﻫﺶﺗـﺮسازارزﯾـﺎﺑﯽ ﻣﻨﻔـﯽ


ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ درﻣﺎن ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ رﻓﺘﺎری ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ اﻟﮕﻮی ﻫﺎPDFپیشرفت تصویرسازی اثربخشی گروه درمانی شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب  اجتماعی را افزایش می دهد: مطالعه تعیین معیار کد مقاله : 29696 فرمت PDF 10 صفحه  سال 2015 Imagery enhancements increase the effectiveness of cognitive  behavioural group therapy for social anxiety disorder: A benchmarking study
Afbeeldingen van پروتکل گروه درمانی اضطرابAfbeeldingenﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ  ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، درﺑﺮﮔﻴﺮﻧﺪة ﺗﻤﺎﻣﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دﺧﺘﺮ و ﭘﺴﺮ 30- 18 ﺳﺎﻟﺔ ﺷﺎﻏﻞ ﺑﻪ  ﺗﺤﺼﻴﻞ در دورة ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ و ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ 90-91 در داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی ﺷﺎﻫﺪ و ﺗﻬﺮان ﺑﻮده ﻛﻪ  ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ اﺧﺘﻼل اﺿﻄﺮاب اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﻮده اﻧﺪ  ﻧﻈﺮ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ در ﻣﻄﺎﻟﻌﺔ ﺣ ﺎﺿﺮ، 2 ﮔﺮوه ( ﻳﻚ ﮔﺮوه درﻣﺎن و ﻳﻚ  ﮔﺮوه ﻛﻨﺘﺮل ) ﺗﺤﺖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮاﺳﺎس ﭘﺮوﺗﻜﻞ درﻣﺎﻧﻲ ﻫﺎﻓﻤﻦ ( ﻫﺎﻓﻤﻦ و اﺗﻮ، )  


اثربخشی بازی درمانی براساس رویکرد لوی در کاهش اضطراب کودکان PDFبررسی اثربخشی گروه درمانی وجودی بر اختالل افسردگی پس از زایمان در زنان  نخست زا هدی نداف شرق 1 * ، مرضیه قلی پور 2، صفورا توپکانلویی 1 (1 گروه  روان شنا سی بالینی،  پرخاشگرانه، اضطراب شدید، حمالت پانیک، ترس و میل به  تنهایی از دیگر  به نظر می رسد عناصر مطرح شده در پروتکل د رمانی و هم چنین  شیوه خاص
مقالات ISI گروه درمانی : 34 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسیISIاز ﺟﻤﻠﻪ درﻣﺎﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ روی ﮐﻮدﮐﺎن ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ اﺟﺮا ﺷﺪه و ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ داﺷﺘﻪ اﺳﺖ، ﺑﺎزی  درﻣﺎﻧﯽ اﺳﺖ ( 14 - 12 ) اﮔﺮﭼﻪ در ﭘﮋوﻫﺶ دﯾﮕﺮی ﮐﻪ در ﻫﻤﯿﻦ راﺳﺘﺎ اﻧﺠﺎم ﺷﺪه ﺑﻮد، ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻣﻌﻨﺎدار در  اﯾﻦ ﮔﺮوه از اﻓﺮاد ﭘﺲ از ﻫﻨﺮدرﻣﺎﻧﯽ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﺸﺪ ( 15 ) اﺧﯿﺮاً ارزﯾﺎﺑﯽ زودرس و ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ  اﺿﻄﺮاب در ﺑﯿﻤﺎری ﻫﺎی ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﻣﻮرد ﺗ ﺄ ﮐﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ و در ﮔﺎم ﺑﻌﺪی ﺑﺎﯾﺪ ﻃﺮاﺣﯽ ﭘﺮوﺗﮑﻞ ﻫﺎی روان  درﻣﺎﻧﯽ در


پروتکل درمان کودکان نافرمان - سایت علمی آموزشی روانشناسیmaster-phdir//آوردﻫﺎی درﻣﺎﻧﯽ، در ﭘﯿﮕﯿﺮی 2 ﻣﺎﻫﻪ ﻧﯿﺰ ﺣﻔﻆ ﺷﺪه اﺳﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ درﻣﺎن ﻓﺮاﺗﺸﺨﯿﺼﯽ در ﺑﻬﺒﻮد ﻧﺸﺎﻧﻪ  ﻫﺎی اﻓﺴﺮدﮔﯽ و اﺿﻄﺮاب و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻫﯿﺠﺎن در داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن، اﯾﻦ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﺮای ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ و ﻣﺸﺎوران دﺳﺖ   ﭘﺮوﺗﮑﻞ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎی ﻗﻮی ﺗﺮی ﺷﺪ ( ﻓﺎرﭼﯿﻮن و ﻫﻤﮑﺎران، 2012 ) ﻣﺤﻤﺪی، ﺑﯿﺮﺷﮏ و ﻏﺮاﯾﯽ  ( 1392 ) ﻧﯿﺰ در ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﮔﺮوه درﻣﺎﻧﯽ ﻓﺮاﺗﺸﺨﯿﺼﯽ و ﮔﺮوه درﻣﺎﻧﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺮ ﻋﻮاﻃ
بررسی اثربخشی گروه درمانی وجودی بر اختلال  - مجله علمی پژوهشیPDFپروتکل درمان کودکان نافرمان پروتکل درمانی پروتکل درمان کودکان نافرمان یکی از  رایجترین اختلالات دوران کودکی که توجه روانشناسان و روان پزشکان را به خود  اختصاص داده است، اختلال نافرمانی مقابلهای است این اختلال در طبقه اختلالات  رفتاری ایذایی قرار میگیرد که از بزرگ ترین گروه اختلالات ارجاعی به کلینیک های  سلامت روانی


مقایسه اثربخشی گروهدرمانی شناختی رفتاری هیجان مدار (ECBT) و گروهدرماPDFرفتار درمانی شناختی" (CBT) در چه مواردی کمک کننده است؟ CBT می تواند در موارد زیر  کمک کننده باشد: اضطراب ، افسردگی ، ترس ، فوبیا (ترس از مکانهای شلوغ و ترس  اجتماعی) ، استرس ، پرخوری ، اختلالات وسواسی اجباری ، اختلال پس از حادثه استرس ،  اختلال دو قطبی و جنون CBT همچنین میتواند درمواردی که فرد دچار مشکلاتی از قبیل  عدم
اضطراب و تنظیم هیجان - دوفصلنامه روانشناسی معاصرPDF17 فوریه 2015  ﭼﮑ ﯿﺪه ﯿﭘ ﺶ زﻣ ﯿ ﻨﻪ و ﻫﺪف : ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋ ﻲ ﮑﻳ ﻲ ﺍﺯ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺷﺎ ﻳ ﻊ ﮐﻮﺩﮐ ﻲ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧ  ﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺍﺯﻣﺎﻥ ﺍﺧﺘﻼﻝ، ﺗﺒﺪ ﻳ ﻞ ﻭ ﺎﻳـ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺳﺎ ﻳ ﺮ ﻣﺸﮑﻼﺕ  ﺭﻭﺍﻥ ﭘﺰﺷﮑ ﻲ ﺩﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺳﺎﻟ ﻲ ﻲﻣ ﮔﺮﺩﺩ  ﻟﺬﺍ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍ ﻳ ﻦ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ  ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﺎ ﻱ ﻣـﺆﺛﺮ، ﺑـ ﻪ ﻧﻔـﻊ ﮐـﻮﺩﮎ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻲﻣ ﺑﺎﺷﺪ  ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ


هیجانی و تنظیم شناختی ردهای ب راه افسردگی، اضطراب، عالئم PDF7 جولای 2015  -و همچنین می توان از این پروتکل درمانی در اقلیت های قومی یا مهاجرین، البته با در نظر  گرفتن حساسیت های فرهنگی استفاده نمود -همچنین می توان نتایج این پژوهش را با  نتایج یافته هایی که بر روی نمونه ایرانی انجام گرفته است، مقایسه نمود بررسی  اثربخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان و
رفتار درمانی شناختی - Royal College of PsychiatristsRoyal22 ژوئن 2015  ر از مبتالیان به اضطراب و افسردگی همبود که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و  در گروه آزمایش، پالسیبو و کنترل  مندی درمانی را بیان کردند نتایج این پژوهش  نشان می دهد یک پروتکل گروهی فراتشخیصی برای هم درمان اختالالت اضطرابی  بالینی و هم نشانه های اضطراب و افسردگی خودگزارشی و یا گزارش شده


اثربخشی رویکرد روایت درمانی بر اضطراب اجتماعی و عزتنفس jspumaacir/article_231htmlIn22 فوریه 2016  از روش آمــوزش نوروفیدبــک بــه عنــوان یــک روش درمانــی نســبتا جدیــد بــرای درمــان  ســابقه و هــدف: بیماری هــا و  نتایــج نشــان داد کــه قبــل از مداخلــه میانگیــن و  انحــراف معیــار اضطــراب و افســردگی در گــروه یافته هــا: 37/61 بـود، امـا  جهــت  مداخلــه از پروتــکل Hammond تحــت عنــوان پروتــکل تعادلــی )کاهــش
کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهدhttps://libraryumacir/indexphp?option=comidInهدف پژوهش، بررسی تأثیر روایت درمانی بر میزان اضطراب اجتماعی و عزتنفس  دانشآموزان دختر دورهی راهنمایی شهر اصفهان بود روش پژوهش، نیمه تجربی و از طرح  پیشآزمون - پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد نمونهی آماری پژوهش شامل 30 آزمودنی  بود که به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب و بهطور تصادفی در گروه آزمایش  و کنترل


بسته آموزشی درمان گروهی اختلال وسواس اجباری با رویکرد شناختیmodatacir/1854/فراشناختیگروهیبرکاهشافکاراضطرابیوبهبودراهبردهای کنترلتفکردر بیمارانمبتالبهاختاللاضطرابفراگیر 5،فرزانهمحمدی4،بهروزدولتشاهی3،عباس   افراد گروه کنترل نیز هیچگونه مداخله درمانی را تا زمان مرحله پیگیری دریافت  نکردند راهنمای درمانی پژوهش حاضر، بر مبنای کتاب راهنمای گام به گام این درمان ) راهنمای
تاثیر آموزش نوروفیدبک بر اضطراب و افسردگی دانش آموزان مبتال به PDF29 دسامبر 2014  این پروتکل ۱۴ جلسه ای برای گروه درمانگری مبتنی بر درمان های استاندارد مطرح شده  توسط استکتی ۱۹۹۳، فوآ فرانکلین ۲۰۰۱، کلارک ۲۰۰۴ و دیگر افراد است 12جلسه  اول  روش های درمانی مستند برای اختلال وسواس بی اختیاری شامل دارو درمانگری و درمان  های روانشناختی مانند رفتاردرمانگری وشناخت-رفتار درمانگری است